Hyppää pääsisältöön
/ Tuotekategoriat / Elintarvikkeet ja ruokapalvelut / Ruokapalvelut
Ruokapalvelut
Elintarvikkeet ja ruokapalvelut

Ruo­kai­li­ja-asiak­kai­den osal­lis­ta­mi­nen pal­ve­lun ke­hit­tä­mi­seen

  • Perustaso

Ruokailija-asiakkaiden osallistaminen palvelun kehittämiseen

Tilaajan määrittelemät ruokailija-asiakkaiden osallisuutta lisäävät tehtävät ja toimintatavat, jotka on kuvattu liitteessä XX.

Todentaminen

Tarjoajan vakuutus.

Ehdotus sopimuksen seurannasta

Toteutuneiden osallistamistoimenpiteiden seuranta ja arviointi sekä yhteinen kehittäminen sopimuksen seurantaryhmässä puolivuosittain.

Perustelut ja ohjeet

Asiakkaiden osallistaminen auttaa kehittämään palvelua asiakaslähtöisesti ja se lisää palvelun hyväksyttävyyttä. Esimerkkeinä osallisuutta lisäävistä tehtävistä ja toimintatavoista : - asiakasraatijärjestelmä, - toiveruokakyselyt ja - asiakastyytyväisyyskyselyt. Tilaaja määrittelee sopimukseen kuuluvat asiakkaiden osallistamistavat, ja miten niitä käytetään. Esimerkiksi kuinka usein asiakastyytyväisyyskysely tehdään, mitä kysytään ja miten tuloksia hyödynnetään (esim. mahdollinen bonus- tai sanktiomalli asiakastyytyväisyyskyselyn tulosten perusteella).

Kriteerin tiedot

Luotu
16.11.2023
ID
465
Vastuullisuustietoa
Osallistaminen ja osallisuus
Julkaisija
Maa- ja metsätalousministeriö
Kieliversiot
FI
Versio
1

Vastuullisuustietoa

Kriteerin palaute